Polskie forum o grze Path of Exile

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NEWSY » GGG WPROWADZIŁO DO GRY RENDERER VULKAN

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

GGG wprowadziło do gry Renderer Vulkan

  
Redgar
30.05.2020 22:18:12
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 696 #5463533
Od: 2018-12-1
Co takiego robi Vulkan i co to jest?

Vulkan oferuje niższy narzut sterownika, większą kontrolę nad kartą graficzną oraz niższe obciążenie procesora graficznego przy tych samych zadaniach niż jego poprzednik – OpenGL.

Cechy biblioteki:

- Vulkan API jest dopasowane do kart graficznych z segmentu „high-end”, jak również do modułów graficznych obecnych w telefonach komórkowych (OpenGL posiada specjalny podzbiór API dla telefonów komórkowych o nazwie OpenGL ES, który jest alternatywą w urządzeniach obsługujących Vulkan API).

- W przeciwieństwie do rozwiązania firmy Microsoft, czyli DirectX, Vulkan jest dostępny w wielu systemach operacyjnych, podobnie jak OpenGL, Vulkan API nie jest przypisany do pojedynczego systemu operacyjnego lub urządzenia. W dniu wydania Vulkan działał na Windows 7, Windows 8, Windows 10, Linux, Tizen, Android

- Ma obniżony narzut sterownika, czyli wymaga mniejszej mocy obliczeniowej procesora głównego do wykonania tych samych zadań obsługi wywołań funkcji.

- Zawiera lepsze skalowanie na wielordzeniowych procesorach. (Direct3D 11 i OpenGL 4 były zaprojektowane początkowo do użycia z procesorami 1-rdzeniowymi i dopiero w późniejszym czasie zostały zmodyfikowane tak, aby mogły być używane z procesorami wielordzeniowymi. Jednak nawet wtedy to dostosowane API zwykle nie skaluje się zbyt dobrze na procesorach wielordzeniowych).

- Zunifikowana obsługa kerneli obliczeniowych i graficznych shaderów, eliminuje potrzebę użycia osobnego API obliczeniowego w połączeniu z graficznym API.

GGG wprowadzając Vulkan do swojej gry jest kolejnym, z 13 poprzednich producentów gier, który zastosował to API.
  
Redgar
01.06.2020 05:37:08
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 696 #5464000
Od: 2018-12-1
    Paszek pisze:

    Redgarze,dzieki za opis,świetne tłumaczenie,mam jedno pytanie - gram na slabiutkim kompie,ledwo wyrabia,ale jeszcze wyrabia- czy ten Vulcan poprawi mi warunki gry,czy z racji tego,ze mam slaby sprzet to nawet nie powinienem probowac tego Vulcan-a?


Chyba nie, bo Vulkan ma zastosowanie do High-endowych kompów. Problem jeszcze jest ze starymi kartami graficznymi. Nie wszystkie obsłużą Vulkana.
Vulkan zastępuje DirectX11, więc wydaje mi się, że słabe kompy go nie mają. Jeżeli Twoja karta obsługuje DirectX11 to spróbuj. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale piszę tak na logikę.

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NEWSY » GGG WPROWADZIŁO DO GRY RENDERER VULKAN

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny