GGG wprowadziło do gry Renderer Vulkan
Co takiego robi Vulkan i co to jest?

Vulkan oferuje niższy narzut sterownika, większą kontrolę nad kartą graficzną oraz niższe obciążenie procesora graficznego przy tych samych zadaniach niż jego poprzednik – OpenGL.

Cechy biblioteki:

- Vulkan API jest dopasowane do kart graficznych z segmentu „high-end”, jak również do modułów graficznych obecnych w telefonach komórkowych (OpenGL posiada specjalny podzbiór API dla telefonów komórkowych o nazwie OpenGL ES, który jest alternatywą w urządzeniach obsługujących Vulkan API).

- W przeciwieństwie do rozwiązania firmy Microsoft, czyli DirectX, Vulkan jest dostępny w wielu systemach operacyjnych, podobnie jak OpenGL, Vulkan API nie jest przypisany do pojedynczego systemu operacyjnego lub urządzenia. W dniu wydania Vulkan działał na Windows 7, Windows 8, Windows 10, Linux, Tizen, Android

- Ma obniżony narzut sterownika, czyli wymaga mniejszej mocy obliczeniowej procesora głównego do wykonania tych samych zadań obsługi wywołań funkcji.

- Zawiera lepsze skalowanie na wielordzeniowych procesorach. (Direct3D 11 i OpenGL 4 były zaprojektowane początkowo do użycia z procesorami 1-rdzeniowymi i dopiero w późniejszym czasie zostały zmodyfikowane tak, aby mogły być używane z procesorami wielordzeniowymi. Jednak nawet wtedy to dostosowane API zwykle nie skaluje się zbyt dobrze na procesorach wielordzeniowych).

- Zunifikowana obsługa kerneli obliczeniowych i graficznych shaderów, eliminuje potrzebę użycia osobnego API obliczeniowego w połączeniu z graficznym API.

GGG wprowadzając Vulkan do swojej gry jest kolejnym, z 13 poprzednich producentów gier, który zastosował to API.


  PRZEJDŹ NA FORUM